Jak pokazują badania przeprowadzone przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka, główne czynniki, jakimi matki kierują się przy wyborze żywności i napojów dla dzieci, to:
- jakość - 77 proc.;
- cena - 51 proc.;
- bezpieczeństwo produktu - 46 proc.;
- pochodzenie produktu (produkt polski) - 21 proc.
Wybierając produkty matki polegają głównie na:
- własnym doświadczeniu - 59 proc.;
- poradach znajomych/rodziny - 28 proc.;
- poradach ekspertów/lekarzy - 20 proc.
Gdzie mamy dzieci w wieku do 6 lat szukają porad?
- 54 proc. kupując dla nich produkty często szuka rekomendacji znanych organizacji lub instytucji medyczno-naukowych,
- 69 proc. ma zaufanie do tych rekomendacji,
- 72 proc. uważa, że przyznając rekomendację instytucje te kierują się ekspercką wiedzą,
- 80 proc. jest zazwyczaj zadowolona z produktów, które taką rekomendacje posiadają.