Zasady diety ubogoenergetycznej dla dzieci

Już co trzecie dziecko wieku szkolnym w Polsce waży za dużo. Dietetycy zalecają w takim przypadku odpowiednio zbilansowaną dietę.

mama i dzieci - dieta

Zbilansowana dieta decyduje nie tylko o sprawności fizycznej i zdolności do nauki, ale także o tym, jak dziecko wzrasta. Zapobiega niedoborom pokarmowym, a także zmniejsza ryzyko rozwoju chorób zależnych od diety np.: miażdżycy, choroby niedokrwiennej serca czy cukrzycy.

Bardzo ważne jest, aby dzieci miały urozmaiconą dietę i odpowiednią ilość aktywności fizycznej. Prawidłowe żywienie w dzieciństwie i wieku młodzieńczym wpływa na to, jak dziecko dalej się rozwija – wyjaśnia Lucyna Gombarczyk, dietetyk z Centrum Zdrowia Dziecka.

Oto podstawowe zasady diety ubogoenergetycznej:

  • Bardzo ważne jest, by zamiast jeść 2 razy dziennie, mieć 5 mniejszych posiłków. Śniadanie jest obowiązkowe! Warto zadbać o to, by dziecko jadło trzy posiłki podstawowe, czyli śniadanie, obiad i kolację, oraz dwa posiłki uzupełniające – drugie śniadanie oraz podwieczorek. Zalecana przerwa między posiłkami to ok. 3-4 godzin. W przerwach można wyłącznie pić – ale tylko wodę.
  • Ograniczyć podjadanie między posiłkami. Całkowicie z diety dziecka trzeba wykluczyć przekąski węglowodanowo-tłuszczowe. Lepiej nie kupować czekolady, ciast, ciastek, słodkich deserów, chipsów itp.
  • Ostrożnie traktować żywieniowe mody. Nastolatki, a nawet dzieci próbują diety wegetariańskiej czy restrykcyjnych diet odchudzających. Niestety, jeśli taki jadłospis nie jest zbilansowany pod względem wartości odżywczej, może doprowadzić do niedoborów energii i składników odżywczych, a tym samym do poważnych problemów zdrowotnych.
Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz