Dzieci i ryby to dobre połączenie!

Jeśli jeszcze nie jesteście do tego przekonane, przeczytajcie ten tekst!

ryby dla dzieci

O ile rodzice chętnie dają dzieciom warzywa i owoce, o tyle często mają wątpliwości co do ryb. Wolą więc podawać dzieciom kurczaki i indyki w miejsce ryby. To bardzo zły wybór! Jedyną wadą ryb jest ich cena, wszystko inne to bogactwo składników odżywczych i witamin!

Dlaczego warto wybierać ryby dla dzieci?

Wszystkie badania wskazują na zbawienny wpływ ryb na zdrowie dziecka. Ryby są bogatym źródłem składników odżywczych potrzebnych do rozwoju organizmu. Pomagają  też w zapobieganiu występowania chorób w przyszłości.

Co mają w sobie ryby?

Ryby są niezwykle bogate w białka – składnik odżywczy odgrywający ważną rolę w budowaniu silnych mięśni i kości oraz w regeneracji uszkodzeń skóry będących częścią dorastania. Proteiny pomagają również w utrzymaniu zdrowej skóry, włosów, paznokci, mają zbawienny wpływ na serce, płuca, mięśnie i prawidłowy rozwój dziecka. Warto zapamiętać, że maluchy powinny jeść białka na obiad i kolację, a ryba jest świetnym sposobem na dostarczenie im tego cennego składnika.

Tłuste ryby dostarczają witamin A i D, np. 100 g karpia dostarcza 181 mikrogramów retinolu, co pokrywa niemal połowę dziennego zapotrzebowania trzylatka na witaminę A. W przypadku witaminy D tran, czyli tłuszcz rybi, jest wzorcem z Sévres: miarka tranu zawiera jej tyle, ile powinny codziennie dostawać dzieci w pierwszych trzech latach życia. Wszystkie gatunki ryb są bogate w witaminy z grupy B, dzięki którym organizm gromadzi duże pokłady energii. Poza tym witamina B12 wpływa na produkcję nowych komórek krwi.

Jednym z najważniejszych składników odżywczych znajdujących się w rybach są kwasy omega-3. Kwasy tłuszczowe nie są produkowane przez ludzki organizm, dlatego jedynym ich źródłem jest spożywany pokarm.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz