Niemcy twierdzą, że Nutella zawodzi zaufanie dzieci

Za co dostało się ulubionemu przysmakowi naszych dzieci? Powody są bardzo rozsądne!

nutella

Konkurs zorganizowany przez Ferrero Rocher, czyli producenta Nutelli wzbudził wielkie zainteresowanie... niemieckich deputowanych. Okazało się, że podczas Pucharu Świata kampania tych słodyczy oferowała darmową piłkę nożną z podpisem niemieckiej drużyny piłkarskiej... ale dopiero przy zakupie 16 kg słodkiej czekolady, czyli prawie 35 słoików.

Zobacz też: Czego boją się rodzice przed podaniem pierwszych słodyczy?

"Po raz kolejny branża spożywcza wykorzystała Puchar Świata w piłce nożnej, aby sprzedawać słodycze dzieciom" - powiedziała pani poseł Partii Zielonych, Renate Kunast. Wspólnie z innymi działaczami złożyła ona skargę do niemieckiej rady ds. Reklamy. "To czerwona kartka dla Nutelli od Ferrero" - dodała.
    
Szybka matematyka dała specjalistom ciekawy wynik - klienci muszą wydać 97,65 euro, czyli ponad 400 złotych, aby zjeść 5 kilogramów tłuszczu, 9 kilogramów cukru...  by w rezultacie otrzymać prezent.

Przeczytaj: Ten przysmak dla dzieci jest produkowany w nieludzkich warunkach
    
Związkowcy podkreślili również, że producent wykorzystał zaufanie dzieci oraz ich słabość do słodyczy i gwiazd futbolu... poprzez wydrukowanie portretów piłkarzy na kartach kolekcjonerskich.

Kunast i inni ustawodawcy mają nadzieję, że Rada ds. Reklamy, która zajmuje się obserwowaniem rynku oraz etycznych naruszeń w reklamach, zablokuje kampanię i ostrzeże niemiecki oddział Ferrero.

 

AK

Źródło: radiozet.pl

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz